dijous, 7 d’abril del 2011

Tendències a Google, tendències al món

Faig la prova. Teclejo la paraula “tendències” a Google i, com era d’esperar, les primeres entrades fan referència a la moda. Però no totes. Les tendències a la xarxa, com al món, són una matèria transversal i de moda. Tothom vol saber què amaga el futur proper, en uns temps on cada dos anys canvia el panorama, en uns temps on sabem que la meitat de productes que seran les estrelles del mercat a l’any 2015, encara no estan inventats. Amb aquest ritme evolutiu, el periodisme de tendències agafa força i valor, més enllà de la moda.



Primera entrada

Tendencias Fashionmag: Moda, Música, Cine, Diseño, Tendencias es una revista mensual que te descubre lo último en ocio, cultura y todas las novedades que rondan el universo de las...

 

No ens enganyem, Tendencias Fashionmag veu de la fotografia i de la modernitat estètica, és la revista de tendències per antonomàsia, intenta avançar-se i preveure el camí que seguirà la moda i la gent. Una revista que vol donar a conèixer de forma regular la direcció que prenen els que viuen en l’avantguarda, per a que la resta sapiguem què es porta i què es portarà. Tendències per no quedar-se enrere. Tendències per estar al dia. Tendències per lluir.


 


Tercera entrada

Tendencias 21: Revista electrónica de ciencia, tecnología, sociedad y cultura.


Res a veure. Una publicació digital que trasllada l’obsessió dels avantguardes de l’estètica per estar al dia, al món de la ciència i tecnologia. Avui, tenir èxit és descobrir el proper invent, la propera forma de emprar la ciència i la tecnologia per oferir un nou producte a la societat. Un invent d’Apple té tant estil o glamour com una nova col·lecció d’un gran dissenyador. Estar al dia en tecnologia és ja imprescindible. Tendències per emprar. Tendències del coneixement. Tendències de l’avui.

Vuitena entrada

Tendencia - Wikipedia, la enciclopedia libre. El concepto de tendencia es absolutamente esencial para el enfoque técnico del análisis de mercados. Todas las herramientas usadas por el analista técnico...

 

Segons la definició extreta de la tot poderosa viquipèdia, el terme “tendència” és un coneixement, un estudi, enfocat a la previsió del comportament del mercat. És una ciència inexacte, que pretén observar i preveure el futur. Però, les revistes de tendències s’encarreguen d’això? Si posseeixen el coneixement per preveure què triomfarà, tant en moda com tecnologies com en altres sectors, ho diran obertament al gran públic abans que a les empreses? Les empreses paguen als autèntics captadors de tendències, les revistes tan sols informen a posteriori, per a que la majoria pugui jugar al joc de ser modern i avançat i estar a la última.   

 

L’espectre és ampli, més ampli si volguéssim aprofundir. LaVanguardia té una secció diària dedicada a les Tendències que seria digna d’analitzar. Però, crec que amb aquest petit mosaic passat per Google de moment n’hi ha prou per dir que al món, i al mercat, productes com les revistes de tendències acaben sent híbrids d’actualitat i falsedat. Aparença d’avantguarda. Mercaderia del segle XXI.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada